GråBara.png

NPS
Net Promoter Score

Ett kraftfullt mätinstrument för kundlojalitet

Namnlös.png-1.png
sthlm.jpg
apoteket-logga-1.png
livsmedelsverket---rgb_edited_edited.jpg
556793-3089-2-unsmushed.jpeg
a76196c3-8190-40f2-9ab0-b63c578e4b38.png
1d75a1f8-7693-4e2d-a658-7485236468b8.jpg
umea.jpg

Med NPS blir det lättare att mäta kundlojaliteten

Utveckla din organisation med kontinuerlig feedback. NPS är en av de bästa indikatorerna för kundlojalitet som används av företag runt om i världen för att kartlägga, analysera och förbättra kundresan.

Hur fungerar NPS?

Verktyget är i grunden ett instrument som mäter kundens vilja att rekommendera ett företags produkter eller tjänster till andra på en skala mellan 0 till 10. NPS används för att mäta kunders övergripande tillfredsställelse med ett företags produkt eller tjänst och kundens lojalitet mot varumärket med en enda fråga:

” Hur sannolikt är det att du skulle rekommendera det här företaget till en vän eller kollega?”

Genom att ställa frågan: ”Hur troligt är det att du skulle vilja rekommendera vårt företag till andra?”, så kommer respondenten att betygsätta sitt svar. Vilket sedan kan klassificeras i tre kategorier (kritikern, den passive samt ambassadören).

 

Nyckeltalet räknas sedan ut genom att ta andelen Ambassadörer/promoters minus andelen Kritiker/detractors. 

NPS = andelen ”Ambassadörer” (%) -andelen ”Kritiker” (%). 

Skärmavbild 2022-03-16 kl. 10.42.45.png

Optimera ert NPS flöde

Ikoner11feb-63.png
Integrera & automatisera

Automatisera utskicken efter era arbetsflöden. Segmentera och förenkla.

Ikoner11feb-41.png
Skicka ut via SMS, Nyhetsbrev och epost

Bädda in i nyhetsbrev, skicka SMS och distribuera med epost. 

Ikoner11feb-64.png
Resultat i realtid

Följ resultatet i realtid och förbättra arbetet direkt. 

Namnlös.png-4.png
Ordmoln & Dashboards

Med automatiska ordmoln är det enkelt att överskådligt följa fritextfrågor.

Vill du veta mer om NPS?