NPS gjør det enklere å måle kundelojalitet
Utveckla din organisation med kontinuerlig feedback. NPS är en av de bästa indikatorerna för kundlojalitet som används av företag runt om i världen för att kartlägga, analysera och förbättra kundresan.
Vad innebär NPS?
NPS står för Net Promoter Score och är ett index för att mäta kundlojalitet. NPS mäter kundernas nöjdhet, mer direkt kundernas lojalitets- och rekommendationsgrad på företaget.
NPS skiljer sig från andra riktmärken, såsom kundnöjdhetsmått (CSAT) eller mått på kundengagemang - customer effort score (CES) genom att det mäter kundens övergripande känsla för ett varumärke, snarare än deras uppfattning om en enskild interaktion eller ett enskilt köp.

Hvordan fungerer NPS?
Verktøyet er i bunn og grunn et instrument som måler en kundes villighet til å anbefale et selskaps produkter eller tjenester til andre på en skala fra 0 til 10. NPS brukes til å måle kundenes generelle tilfredshet med et selskaps produkt eller tjeneste og kundelojalitet til merkevaren med ett enkelt spørsmål:
«Hvor sannsynlig er det at du vil anbefale dette selskapet til en venn eller kollega?»
Ved å stille spørsmålet: «Hvor sannsynlig er det at du vil anbefale selskapet vårt til andre?», vil respondenten vurdere svaret sitt, som deretter kan klassifiseres i tre kategorier (kritiker, passiv og ambassadør).
Nøkkeltallet beregnes deretter ved å ta andelen ambassadører/forkjempere minus andelen kritikere/kritikere.
NPS = andel «ambassadører» (%) - andel «kritikere» (%).


Vi hjelper deg hele veien
Mål NPS enkelt og effektivt med vår prosess!
Grafisk profil
Integrasjoner og automatiseringer
Tilpasset NPS-undersøkelse for din organisasjon
Resultater i sanntid
Ordsky – Hvilke ord bruker kunder for å beskrive organisasjonen din?
Se trender og prioriter tiltak

Optimaliser NPS-flyten din

Integrer og automatiser
Automatiser utsendelser i henhold til arbeidsflytene dine. Segmenter og forenkle.

Sendes ut via SMS, nyhetsbrev og e-post
Legg inn i nyhetsbrev, send SMS og distribuer via e-post.

Resultater i sanntid
Følg resultatene i sanntid og forbedre arbeidet ditt umiddelbart.

Ordskyer og dashbord
Med automatiske ordskyer er det enkelt å følge fritekstspørsmål på en tydelig måte.